Liste over offshore platforme som kun beboelse

March 4

Liste over offshore platforme som kun beboelse


Opfindelsen af permanente offshore platforme i det 20. århundrede førte til et usædvanligt fænomen. Folk indså, at disse platforme kunne ligge udenfor territorialfarvand, og alle, der bor eller uafhængigt arbejder på dem kunne isolere sig fra de nationale lovgivninger. Enkelte grupper gjort forsøg på at etablere små, uafhængige nationer, enten på forladte platforme eller specialbyggede strukturer. Kun én af disse, Sjælland, stadig eksisterer, selvom konceptet stadig populær.

Sjælland

Den mest berømte boligområder offshore-platform er Sjælland, ud for østkysten af ​​England. Strukturen blev bygget som en pistol platform i Anden Verdenskrig, og kaldte Fort Roughs Tower. I 1967 Paddy Roy Bates hævdede den forladte stedet og etablere sig der den Sealand. Efter at have vundet et par diplomatiske tussles har Bates 'Sjælland overlevede som en selvstændig enhed uden britisk territorium og jura. Sjælland lejet plads til HavenCo Limited, en data-hosting-tjenester selskab, forud for virksomheden 'død i 2008.

Republikken Rose Island

Rose Island var en platform bygget til at være en lille uafhængig nation. Opført i 1967, det sad i Adriaterhavet, syv miles fra Rimini på den italienske kyst. Dens navn stammer fra dens designer, Giorgio Rosa, som erklærede Insulo de la Rozoj - esperanto for "Rose Island" - uafhængig den 24. juni 1968. Inden dage, italienske politi og skat agenter belejrede platformen; snart, Italiensk Navy frømænd plantet sprængstoffer, der nedrevne det.

REM Island

Svarende oprindelse til Rose Island, REM Island blev bygget til at besætte et bestemt websted. I modsætning til Rose Island, REM Island havde også et bestemt formål. REM stod for Reclame Exploitatie Maatschappij - eller reklame Exploitation Company - og blev bygget til at være vært for de hollandske pirat radio- og tv-stationer Radio Noordzee og TV Noordzee. Platformen, der er bygget i Irland, ankom seks miles fra Noordwijk, Holland den 3. maj 1964 og, efter test, begyndte at sende 1 september TV-station blev vildt populær blandt hollænderne, 2 millioner af dem ville se. På Dec. 17 dog hollandske politi besatte øen og demonteret udsendelse operation. Platformen senere tjente som en oceanisk forskning forpost, og blev til sidst revet ned i 2006.


relaterede artikler